גלאי נפח פנימי- חשיבותו, היכן להתקין, ממה להזהר

גלאי נפח פנימי של ויסוניק
גלאי נפח פנימי קווי של ויסוניק מדגם V-Motion

גלאי נפח פנימי היא רכיב בסיסי בכל מערכת אזעקה ביתית או עסקית. הוא ממוקם לרוב בפינה החדר במקום גבוה, ויש לו קליטת חום בזוית של 90 מעלות ממיקומו ועד הרצפה לטווח של עד 15 מטר.
גלאי נפח פנימי נדרש במערכת אזעקה ביתית הן משום שהוא נותן גיבוי לגלאים החיצוניים ומופעל כשאינכם בבית והן משום שהוא נדרש ע"י חברות הביטוח כשעושים פוליסת תכולת בית, ולכן אנו נוסיף גלאי נפח פנימיים בהתאם למבנה ולדרישות המינימום של חברות הביטוח.

כיצד עובד גלאי נפח פנימי?
גלאי נפח פנימי מכיל חיישן אינפרא אדום שתפקידו לגלות שינויי אמפרטורה בטווח הגילוי שלו, שזה 15 מטר בזוית של 90 מעלות. כאשר אדם נכנס לשטח הגילוי של הגלאי, חיישן האינפרא אדום מזהה תנועה של גוף חם בשטח הגילוי שלו, ושולח אות אזעקה לרכזת.

היכן יש להתקין גלאי נפח פנימי במערכת אזעקה ביתית?
באופן כללי, יש להתקין גלאי נפח פנימי (קווי או אלחוטי) בסלון, במטבח, בחדר שינה הורים ובמסדרון חדרי השינה. ניתן להוסיף עוד גלאים במידה ויש מרתף או חדר עבודה, שתרצו לדעת אם יש תנועת אדם בהם כשאינכם בבית.
המחיר של גלאי נפח פנימי הוא לרב פחות מ100 ש"ח.

כיצד להמנע מאזעקות שווא?
בעת הפעלת האזעקה עם גלאי הנפח פנימיים (הפעלה מלאה: גלאים חיצוניים ופנימיים), יש לדאוג שכל החלונות בחדרים בהם מותקן גלאי נפח פנימי, יהיו סגורים. גלאי נפח פנימי מאד מאד רגיש לשינויי טמפרטורה. כך שכל משב רוח חם הנכנס לחדר יפעיל את האזעקה. מבחינת הגלאי זו אינה אזעקת שווא, משום שהוא גילה שינוי טמפרטורה בטווח הגילוי שלו שלח אות לאזעקה ולכך הוא מיועד.

גלאי נפח פנימי המתעלם מכלבים
בבית בו יש כלב עד גדול בינוני, ניתן להתקין ולהפעיל גלאי נפח פנימי המתעלם מהכלב עד משקל של 35 ק"ג (של הכלב, לא של הגלאי :-). הוא מותקן באותן מיקומים של גלאי נפח פנימי רגיל אך נראה קצת שונה ועולה כ20 ש"ח יותר.

גלאי נפח פנימי פט קווי
גלאי נפח פנימי פט, המתעלם מבעלי חיים עד משקל של 35 ק"ג, דגם Patrol -401PET של חברת GSN הישראלית

לייעוץ השאירו לנו פרטים

מאמרים קשורים