גלאי וילון ונפח חיצוניים של חברת מקסימום

גלאי וילון חיצוני 4 מטר
גלאי וילון חיצוני 4 מטר של מקסימום

החלק העיקרי בתכנון מערכת אזעקה לבית פרטי מכיל גלאים חיצוניים: גלאי וילון ונפח חיצוניים. אנו בחברת להב שיווק מתח נמוך נוהגים לתכנן אזעקה לבית פרטי באמצעות גלאים חיצוניים של חברת מקסימום הישראלית, כשאנו מתבססים בעיקר על גלאי וילון חיצוני לכל חלון או שניים וגלאי נפח חיצוני שיגן על שטחי מרפסות, גגות חניה עם גישה לחלונות וגגות.

מהו גלאי וילון חיצוני?
גלאי וילון חיצוני מקבל חיווי של אלומה דקה הצמודה לחלון בחלקו החיצוני, כלומר הוא מקום מחוץ לבית, על קיר חיצוני ומחוץ לתריס החשמלי. כך שלמעשה כל פורץ פוטנציאלי שינסה להתעסק עם התריס החשמלי, יפעיל את האזעקה לפני שהחל בניסיון לפרוץ את החלון והרבה לפני שנכנס לבית.

יתרונו של גלאי הוילון החיצוני הוא גודלו הקטן פיזית וכן משום שהוא אמין ומוחלט. הוא תופס את כל שטח החלון.

גלאי הוילון החיצוניים של מקסימום
גלאי וילון חיצוני 4 מטר

גלאי וילון חיצוני 4 מטר
גלאי וילון חיצוני 4 מטר


למקסימום יש 3 סוגי גלאי וילון חיצוניים השונים זה מזה בטווח בלבד, אך כולם מזוודים באותה זיווד קטן וצר המוכר כל כך. הנפוץ ביותר הוא בטווח של 4 מטרים קדימה (במקביל לרצפה) ו 2 מטרים כלפי מטה, ורואים אותו כמעט בכל בית פרטי בישראל בו מותקנת מערכת אזעקה.

גלאי וילון חיצוני 8 מטר

גלאי וילון חיצוני טווח 8 מטרים של מקסימום הישראלית
גלאי וילון חיצוני טווח 8 מטרים של מקסימום הישראלית


הדגם השני שיצא לשוק לפני כשנתיים הוא בטווח של 8 מטרים קדימה ו 2 מטרים כלפי מטה. דגם זה מיועד בעיקר לחלונות ויטרינה בגודל של עד 7 מטרים (אנו לא נוהגים להתקין גלאי לטווח המקסימלי שלו, כדי להימנע מאזעקות שווא עקב רגישות יתר).

גלאי וילון חיצוני שקוע

גלאי וילון חיצוני שקוע
גלאי וילון חיצוני שקוע


דגם זה הוא היוקרתי מבין גלאי הוילון. הוא שקוע כמעט לחלוטין בבלוק או בחגורת הבטון, ובולט רק 2 מ"מ במשקוף העליון. כלומר הקרן שלו נפתחת מהמשקוף העליון כלפי הרצפה. בגובה של כ 2.70 מ' (גובה ויטרינה סטנדרטי) האלומה שלו תפתח בגובה הרצפה למרחק של כ 1.5-2.
יתרונו הגדול הוא שלא רואים אותו כלל, אם לא מחפשים אותו. חסרונו הגדול הוא שלא רואים אותו כלל. לכן כשאנו מתכננים להגן על ויטרינת סלון או הורים באמצעות גלאי וילון חיצוניים שקועים, אנו לרב ממליצים ללקוחות גם להוסיף גלאי נפח חיצוני על החומה, לשם הרתעה.

גלאי וילון חיצוני אלחוטי

גלאי וילון חיצוני אלחוטי
גלאי וילון חיצוני אלחוטי


ישנה אפשרות להוסיף גלאי וילון חיצוני אלחוטי למערכת אזעקה קווית של פימא באמצעות מקלט לגלאים אלחוטיים של מקסימום. זו אופציה חשובה לבוני בית אצל קבלן, כאשר רוצים למגן את חלון הממד והקבלן מסרב לחצוב בממד או למקם צנרת בשלב יציקות הבטון, וכן כאשר הקבלן מחייב על הלקוח בסכום עצום עבור כל נקודת חשמל.

גלאי נפח חיצוניים של מקסימום

VIP גלאי נפח חיצוני של מקסימום
VIP גלאי נפח חיצוני של מקסימום

כשמדובר בחלונות קומת קרקע אנו תמיד ממליצים על גלאי וילון חיצוני לכל חלון או וילון חיצוני 8 מטר עבור 2-3 חלונות. אך בקומה א' אנו רוצים להגן באמצעות גלאי נפח חיצוניים על שטחים חיצוניים כגון גג חניה, הקרוב לאחד החלונות, מרפסות הורים וילדים, מבואת כניסה מתחת לחלון ושטח הגג הצמוד לגג השכן ואנו רוצים למנוע פריצה משם. באמצעות גלאי נפח חיצוני אנו מגלים תנועה הרבה לפני שהגנב מגיע לחלון וכן הוא יכול לראות את גלאי הנפח החיצוני מהרחוב ולהמנע מלפרוץ לבית, כדי לא להתגלות בשלב כה מוקדם.

גלאי נפח חיצוני סטנדרטי כגון VIP של מקסימום מגלה תנועה בטווח של 8-10 מטרים בזוית של כ-70 מעלות, כשהוא מתעלם מחתולים וכלבים עד גודל בינוני.

הוא מכיל חיישני אינפרא אדום המגלים תנועה על פי שינוי הטמפרטורה בטווח הגילוי, חיישן מיקרוגל, המגלה תנועה של פי עקרון דופלר, חיישני זעזוע, במקרה ויש ניסיון לעקור או לשבור את הגלאי ואף חיישן פתיחה (מיקרו סוויץ) למקרה ויש ניסיון לפתוח את הגלאי בעודו פעיל.

יתרונות וחסרונות של גלאי נפח חיצוני על פני גלאי וילון חיצוני

מטרתו העיקרית של גלאי נפח חיצוני היא לקלוט תנועת אדם בשטח החצר עוד לפני שהתקרב לתריס החשמלי. יתרונו על פני גלאי וילון חיצוני הוא בגילוי מוקדם יותר. אך חסרונו הוא במגושמות הפיזית יחסית לגלאי וילון חיצוני זעיר וכן משום שהוא נזקק לזרוע לשם כיוון ימינה/ שמאלה/ למעלה/ למטה.

יתרון נוסף שיש לנפח חיצוני על פני וילון חיצוני הוא בחיסכון. הגנה על קיר שיש עליו 3-4 חלונות במישור אחיד דורשת לרב גלאי נפח חיצוני אחד, מקסימום שניים. בעוד הגנה על חלונות קומת קרקע מונעת גם הנחת סולם בקומת הקרקע כדי להגיע לחלונות קומה א', דבר המוריד את הצורך בהגנה על חלונות קומה א' באמצעות גלאי וילון חיצוניים.

טיפים לבונים בית

  1. תכננו מוקדם- תכנון מוקדם של מערכת אזעקה, מצלמות ואינטרקום, חוסך כסף, מאפשר בדיקת פתרונות ללא לחץ של זמן ע"י המפקח או הקבלן וכן קבלת המוצר המתאים ביותר עבור הבית שלכם.

זכרו שעליכם לסגור עסקה הכי מאוחר בסוף שלב שלד ולפני טיח, משום שאת השחלות של כבלי הפיקוד בצנרת שהוכנה ע"י החשמלאי, תעשינה לפני הטיח וריצוף, אחרת זה יהיה קשה עד בלתי אפשרי.

  1. הוסיפו חייגן סלולרי– במצב אידיאלי, תתקינו את מערכת האזעקה לפני שתכניסו לבית מזגנים, ארונות מטבח, ארונות חדרי שינה, אמבטיה, ברזים, כיורים ואסלות. אתם תרצו שכל המוצרים הללו יהיו מוגנים ע"י מערכת האזעקה כבר רכשתם ולשם כך עליכם להוסיף למערכת האזעקה חייגן סלולרי עם כרטיס סים שלא יהיה תלוי בטופס ארבע, כמו קו הטלפון הקווי ולא יהיה תלוי בתקינות התשתית של בזק או הוט.

מעבר לכך, חייגן סלולרי שולח לכם הודעת SMS לנייד המציינת איזה גלאי הפעיל את האזעקה ומאפשר לשלוט באזעקה דרך אפליקציה ייעודית של פימא (החברה היצרנית של רב מערכות האזעקה בארץ).

חייגן סלולרי לאזעקת פימא
חייגן סלולרי לאזעקת פימא
  1. ניתן להתקין את מערכת אזעקה רק לאחר שהותקנו בבית חלונות ודלת כניסה. לכן חשוב לסגור עסקה עם חברות אלו בשלב מוקדם של תכנון הבית כדי שהם לא יעכבו את התקנת האזעקה וכן את התקנת המזגנים, המטבח, האמבטיות וכולי.

לקבלת הצעת מחיר יסודית המיועדת לצרכיכם התקשרו ל: 09-7604450

לייעוץ השאירו לנו פרטים

מאמרים קשורים