גלאי נפח חיצוני מדגם VIP של חברת מקסימום סקיוריטי

VIP גלאי נפח חיצוני
VIP גלאי נפח חיצוני


כיצד עובד גלאי נפח חיצוני מדגם VIP?

גלאי נפח חיצוני מיועד כדי לקלוט תנועת אדם בשטח פתוח לפני שהוא מתקרב לחלונות ולדלתות. הוא מכיל שני חיישני אינפרא אדום, כאשר כל אחד מהם מגלה תנועה משום שהוא רגיש לשינויי טמפרטורה. עד שיצאו גלאי הוילון החיצוניים של מקסימום והפכו לפופולרים ביותר בארץ, גלאי הנפח החיצוני היה האופציה האידיאלית לשם מעטפת הגנה חיצונית לבית. אדם הנע בטווח הגילוי של הגלאי יפיץ 36 מעלות חום תוך כדי תנועה. חיישני האינפרא אדום הרגישים לשינויי טמפרטורה, ישלחו אות למערכת האזעקה (הרכזת) על הגילוי.

במידה ומערכת האזעקה הופעלה לפני כן, תופעלנה הסירנות והמערכת תתקשר למספרי הטלפון הרלוונטים ואף תשלח הודעת SMS המציינת איזה גלאי הפעיל את האזעקה, במידה ומערכת האזעקה כוללת חייגן סלולרי.

ה- VIP ייחודי למדי משום שהוא קטן מאד- כגודל של גלאי נפח פנימי- אך מכיל 2 (!) חיישני אינפרא אדום וטווח הגילוי הרב שלו הופך אותו לאטרקטיבי בעיני בעלי בתים פרטיים ואדריכלים.

טווח וזוית גילוי של ה VIP

טווח הגילוי של הגלאי נע בין 8 מטרים ועד 10 מטרים, כאשר ההבדל נתון בטמפרטורה החיצונית. ככל שהטמפרטורה בחוץ נמוכה יותר כך טווח הגלאי גדל יותר. לכן כשאנו מתכננים גלאי נפח חיצוני על מנת שיגלה תנועה חצר הבית, אנו בונים על 8 מטרים אך לוקחים בחשבון שהטווח עשוי לגדול בימים קרים ויש לבדוק שאין בטווח של 10 מטרים מקור חום, כמו מנוע מזגן שיכול לגרום לאזעקות שווא. זוית הגילוי היא עד 80 מעלות וניתנת להצרה, כמו גם טווח הגלאי, וטכנאי מוסמך יודע כיצד לכוון את רגישות הגלאי, טווח הגילוי שלו והזוית שלו כדי למנוע אזעקות שווא.


ממה יש להזהר בתכנון מערכת אזעקה עם גלאיי נפח חיצוניים?

תכנון יעיל של מיקומי הגלאים מביא לתוצאה בה הפורץ כלל לא יכול להתקרב לחלונות או לדלתות מבלי שיתגלה. מאחר והפורצים מחפשים מראש גלאים חיצוניים וכלבי שמירה, לפני שהם נכנסים לחצר כלשהי, מערכת אזעקה המתוכננת היטב תמנע פריצה מעצם היותם מותקנים על קירות הבית במקומות אסטרטגיים. מקומות אסטרטגיים בבית פרטי הם חלונות ויטרינה גדולים בסלון ובמטבח, מרפסות, חניה מקורה שניתן לטפס עליה ולהגיע לחלונות חדרי השינה וחצרות אנגליות לא מקורות.

בעת תכנון האזעקה יש לבדוק שאין תכנון מקביל של הגינה המכיל שיחים או עצים הנמצאים בטוווח הגלאי. כאשר חום השמש מחמם את הענפים והרוח מניעה אותם מול הגלאי, הגלאי יקבל חיווי של תנועת חום ויפעיל את האזעקה. לכן במקומות בהם מתוכנן לגדול שיח מפואר, או עץ מרהיב אנו נמליץ על שילוב של נפח חיצוני עם גלאי וילון חיצוני או של גלאי וילון חיצוני בלבד.

לייעוץ השאירו לנו פרטים

מאמרים קשורים

כללי

Provision DI-340-IPEN-MVF

מצלמת אבטחה כיפה של Provision עם Zoom-In/Out ממונע ומיקרופון מובנה ברזולוציה של 4 מגה פיקסל ממונעת, זוית וטווח:

קרא עוד »