למה לקנות גלאי עשן ביתי המתחבר למערכת אזעקה ביתית?

גלאי עשן קווי TFO-480 טלפייר
גלאי עשן ביתי קווי, מדגם TFO-480 של טלפייר, מתחבר לאזעקה קווית ועובד 24/7

בעשור האחרון אנו שומעים לא מעט על שריפות בבתים וחשוב לדעת איזו מערכת אזעקה או מצלמות התקנתם בבית כדי להרגיש מוגנים, גלאי עשן מתאים הממוקם במיקום הנכון הוא הרכיב היחיד היכול להתריע על כך ולהציל חיים.

ישנם 3 סוגים של גלאי עשן ביתיים:

גלאי עשן ביתי המתחבר ישירות ל-220V
הסוג ראשון הוא כזה המותקן ע"י החשמלאי ומתחבר ישירות ל V220. הוא מכיל סירנה פנימית קטנה המופעלת בעת גילוי עשן. חשוב לדעת שכעת הפסקת חשמל הוא לא עובד ומאחר ושריפות רבות נגרמות מקצר חשמלי המפיל את מערכת החשמל, במידה ובחרתם לגאי עשן זה, אזי אתם מהמרים על כך שבמקרה ותפרוץ שריפה בביתכם היא לא תגרם עקב קצר חשמלי או בעת הפסקת חשמל.

גלאי עשן עצמאי אלחוטי
הסוג השני של גלאי עשן ביתיים הוא גלאי עשן עצמאי אלחוטי העובד על סוללה וגם הוא מכיל סירנה פנימית קטנה. יתרונו הגדול הוא שאינו זקוק לתשתית כלשהי, כך שתוכלו למקמו היכן שתרצו. במידה והחלטתם לרכוש גלאי עשן עצמאי חשוב שתבדקו שהוא מתריע מבעוד מועד כאשר הסוללה שלו נחלשת, על מנת שתוכלו להחליפה בזמן. רובם הגדול של הגלאים העצמאיים אינם מתריעים על כך.

*חסרון גדול נוסף של שני סוגים אלו הוא בכך שגם אם הגלאי תקין ולא נפלה רשת החשמל הביתית, אם אינכם נמצאים בבית כדי לשמוע את הסירנה הפנימית לא תדעו כלל על השריפה ההולכת הגדלה בבית.

גלאי עשן ביתי המתחבר למערכת אזעקה
במידה ויש לכם מערכת אזעקה קווית, אלחוטית או כזו המשלבת בין גלאים קוויים ואלחוטיים, מומלץ בחום להוסיף לה גלאי עשן המתחבר אליה ככל גלאי אחר של מערכת אזעקה. ראשית משום שהוא מקבל את החשמל ממערכת האזעקה וגם כאשר יש הפסקת חשמל, מערכת האזעקה מופעלת אוטומטית באמצעות מצבר 7 אמפר גיבוי, המחויב בכל מערכת אזעקה. שנית, משום שגם אם אתם מחוץ לבית, תקבלו התרעה לנייד ממערכת האזעקה הביתית על הפעלתה עקב גלאי עשן באזור מסוים ותוכלו להתקשר ללוחמי האש כדי שיצילו את בני הבית. שלישית, משום שהסירנה הפנימית (זו הממוקמת בתוך הבית) והסירנה החיצונית המחוברות למערכת האזעקה, מתריעות חזק יותר מכל סירנה מיניאטורית קטנה שהוכנסה לתוך גלאי עשן ביתי.

גלאי עשן אלחוטי המתחבר למערכת אזעקה קווית
כמצוין בפסקה הקודמת, יש אפשרות להוסיף גלאי עשן אלחוטי למערכת אזעקה קווית באמצעות מקלט לגלאים אלחוטיים. כך שמבחינת מערכת האזעקה זהו גלאי לכל דבר, למעט שינוי קטן: כאשר הסוללה שלו נחלשת הקיבורד (הרכיב באמצעותו אתם מפעילים ומנטרלים את האזעקה) יציין שיש סוללה חלשה באזור של הגלאי על מנת שתחליפו אותה בזמן.

לקבלת הצעת מחיר יסודית המתאימה לצרכיכם התקשרו ל: 09-7604450

לייעוץ השאירו לנו פרטים

מאמרים קשורים